Kåren, pepparkakor och inflyttningsfest

Ja, denhär helgen har varit händelserik! (kommit på att jag nästan skriver det...)

I torsdags hade vi grupptenta, det gick hyffsat! Tror att vi får kompletera minst en del men hoppas inte det, det orkar jag inte med!
Efter grupptentan åkte jag hem och sov undefär en timma, sedan var det dags att göra mig i ordning för att stå i baren på kåren.
SJUKT kul var det! Vi röjjde som tusan och satte Depom som namn på skolan ännu en gång... Vi är lätt roligast och bäst.
Efteråt så gick vi till Borås kebab och åt, sedan begav vi oss hemmåt i regnet och natten.
Jag var hemma vid 2 någonting... genomblöt och iskall. Tog mig en varm dusch, en kopp te och kröp ner i sängen. Skönt, och varmt... sommnade fort.


Fredag sov jag inte så jättelänge ändå, vaknade runt 10.
Gick ut i mitt kök, satte mig på golvet och myste med Noah och åt frukost. Sedan så la jag mig och pluggade på köksgolvet med... det är ett bra ställe att plugga på. Man blir inte störd av så mycket.... inte tv:n, inte datorn... Bara Noah som klättrade på mig, men det gjorde inte så mycket.
Ringde och pratade med mamma med... Hon pratade glatt om hur Lisa och Christian skulle komma i helgen och baka pepparkakor... så jag fick lite ångest över att inte vara med. Vi la på och jag pluggade lite till, och tänkte.
Kom på att jag MÅSTE få baka pepparkakor med min systeryster som vanligt.... så ringde mamma igen och frgade hur hon tyckte jag skulle göra... Det välkända "jag vill ju att du kommer, men du får bestämma själv" sades så jag tänkte lite till... Läste ett avsnitt i boken och bestämde mig för att packa ihop lite saker och gå ner till stationen och kolla om jag fick plats på första bästa buss till JKPG. Om jag fick det, skulle jag ta den, om inte skulle jag gå hem igen.
Jag fick plats! Lyckan var stor...
Ringde mamma igen och sa att "nu sitter jag på bussen hem, hämta mig på stationen"! Hon blev glad.
Mamms hämtade mig på stationen och vi åkte och köpte en kaninbur som Noah ska ha när han kommer med hem över jul och sådär... Så slipper jag släpa på den på tåget.
Vi åkte till mammas nya lägenhet med, krossade kakel i köket och rev ner skåpen och sådär...
Sedan åkte vi och hämtade Lisa och Christian på stationen.
Jag skuttade ut, Lisa visste inte att jag va hemma, hon såg förvånad men glad ut. Tur det...!
Så åkte vi tillbaka till lägenheten så Lisa med fick se... Handlade mat gjorde vi med.
Tacos blev det.

Lördag och mamma väkte tdigt, eller ja... klockan va 9.
Upp, käkade frukost och började baka pepparkakor! Men vi hann inte baka så mycket... för vi skulle slänga mammas gammla kök på tippen och åka till IKEA och köpa det nya.
Har aldirig i hela mitt liv plockat så myket saker på vagnarna, och inte använt så många vagnar i en affär som vi gjorde då... JISSES!
Så åkte jag hem igen, duschade och väntade på Martin. Han skulle plocka upp mig och vi skulle åka hem till min lägenhet i Borås och på kvällen var det dags för inflyttningsfest.
Folket rullade in strax efter 20... och HJÄLP va kul vi hade!
Stack ner på stan och käkade på Jennys, såklart... hehe. Sedan gick vi skillda vägar!
Jag visade Martin stan lite, gick och sa hej på kåren... En sjukt mysig kväll var det!
<TACK ALLA!>

I natt vaknade jag vid 3-4 någonting och AJ i magen som tusan.. värsta mensverken jag någonsinn haft tror jag.

Var skittaskig mot Martin i morse med, han fick gå upp, äta och låsa dörren och slänga i nyckeln i postfacket... Kunde inte resa mig ur sägen.
Har fortfarande sjukt ont, men har ätit frukost i alla fall, och kan sitta upp nu med.

Mamma har ringt med, såklart, hon undra hur det gick med festen och sådär... Hon är för söt. Älskar min mamma.

Nu ska jag fortsätta plugga.
Ska laga mat senare i kväll med, Kycklingfilé med ris och bearnaisesås - jummie.

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0