Tankar som virvlar

Många tankar som virvlar, som skriker.
Jag vet inte vad jag vill, vad jag känner eller tycker.
Saknar tryggheten hemma, hemma i kyrkan.
Jag vill tillbaka, tillbaka till det liv jag hade.

Tillbaka till den tid då inget var svårt, inget var jobbigt.
Den tid man inte behövde tänka själv, om man inte ville.
Jag vill ha tillbaka glädjen och lyckan.
Och jag vill finna ny lycka, ny glädje.
Någon som älskar mig, som jag älskar tillbaka.
Vill glömma det som varit, blicka frammåt.

Jag vill veta att du menar det du säger.
Att jag duger som jag är.
Jag vill inte behöva spela för att lyckas.
Inte låtsas för att vara lycklig.

Jag vill vara den jag är.
Ingen annan.
Ingen skugga, ingen spegel.
Leva och andas precis som då.
Som när inget var svårt.

Men nej, jag vill inte gå tillbaka i tiden.
Jag vill inte blicka bakåt för att kunna sträva frammåt.
Jag vill leva här och nu.
Ta dagen som den kommer.
Välkommna dagen med ett leende.
Välkomna kärleken med förvåning och lycka.

Inget ska få mig att lämna jorden i förtid.
För min tid den är här.
Den är nu.
Min tid vill jag dela.
Dela med er mina kära.
Att ha er nära.
Det är det enda som betyder något.



Kommentarer
Postat av: Josefine

Du är underbar som du är :)

2007-12-18 @ 20:47:30
URL: http://humsibum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0