Hemma helg.

I helgen har jag varit hemma hos mamma.
På fredagen åkte jag från Brås, då snöade det massa! Åh vad jag älskar snö! Det var snö hela vägen hem, fast inte nere i stan. Suck.
På kvällen åkte jag till Bankeryd, träffade Alexandra en snabbis först, och Emil...åke med dem. Söta är ni! Jag saknar er!
I Bankeryd var det lite mer snö... vi hade 5-kamp, mycket underhållande! Var hemma vid 01.30 ungefär...

Lördag morgon, mamma väkte mig vid 10, dags att gå upp tyckte hon. Vi skulle spendera hela dagen tillsammans och åka runt på olika affärer!
Vi började med Tabergs tyger, hittade inga tyger men mamma köpte värmeljus-ljusstakar.
Sedan åkte vi till Kroatorpet och åt varsinn macka, jättegott! Efter det åkte vi till Kungsporten (secondhand affär) där mamma köpte några ramar, och jag fick en gammal adventsljustake, en rund, i vitt porslin. Den ska jag fylla med nötter och ha på mitt bord och tända ljus vid advent. MYSIGT
Så fick vi ding på secondhand och åkte vidare till Erikshjälpen. Där köpte jag en skitsnygg petrolfärgad gammal konservburk, ni vet en sånn i glas, med lite strukturmönster på. Fullkommligt älskar den!
Mamma köpte en spegel.
Vi drog vidare till KTH-kök, kollade lite på olika kök, mamma ska renovera.
Så övertalade jag mamma om att vi skulle gå på IKEA, det var lätt gjort! Vi kollade lite kök där med... och så köpte jag en matta, två kuddfodral, ett överkast, en elljusstake och silverpärlor som dekoration.
Mamma åt en äckelkorv med... usch! Jag vägrade äta.
Så gick vi inne på a6 med, mamma köpte en kofta och ett par skor och jag träffade Oscar, min "storasyster".
Saknar honom..
När vi kom hem, efter massa timmar, så gjorde vi lasange. MUMMS!
Mamma skulle sedan göra bruna slingor och klippa mitt hår... så nu är det mörkare och kortare. Känns lustigt, men det är inte såååå stor skillnad, förutom längden.
Sedan var dagen slut.

Söndag, mamma väkte mig tidigt igen...
gick hem till mormor för att kolla vad problemet med hennes dator var... En gammal bärbar dator med windows 98 som kraschat... haha. Kunde inte göra nått, så gick hem igen.
Så ringde jag pappa... vi körde bil ett tag, sedan hem till honom och åt farsdagsmiddag, med Gerd och Fredrik.
Jag fick farmor och farfars bröllopsfoto! Vi pratade om hur konstig julen skulle bli utan dem... och jag grät en massa. Men det är ju bara att inse att denna julen kommer suga så sjukt mycket. ALLT har ändrat sedan förra året.

Vi körde en sväng till sommarstugan med, de håller på att göra ett badrum ju.
Men någon idiot hade dragit i en häftklammer i tapeten... så pappa var måttligt förbannad.
Men det var massa snö där ute! Jag njöt! Älskar snö!
Vi matade fåglarna, pratade lite om vad jag vill ha till min nya lägenhet och sedan körde pappa mig till kören i Bankeryd,

Efter kören tog jag bussen till bankeryd, mamma plockade upp mig på stationen, vi väntade in Sara och Oscar och åkte vidare till Borås. Mamma och jag handlade på ica city och hon kollade på min Noah lite, sedan åkte hon hem igen.
Så nu har jag precis ätit upp efterrätten från mammas middag idag och ska sova.

Massa skit skrivet. Förlåt. Orkar inte vara djup.
//Emma - a tired snow-muffin!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Låter som du fick dig en riktigt skön lördag. Jag älskar sådanna saker. Åka runt i secondhand affärer med mamma :D

2007-11-12 @ 19:17:45
URL: http://humsibum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0