Snö, minnen, vänner och familj

Nu har jag inte skrivit på länge... tre anledningar finns det som jag kan komma på nu:
1. Mitt internett har inte fungerat (sedan i torsdags)
2. Jag har sovit en massa
3. Jag har inte haft så mycket att skriva om
Så, nu när jag försökt bortförklara mig lite så kan jag ju faktiskt berätta lite av vad som gjorts under veckan.

Måndags simmade jag! Duktigt värre... känner att en smalare jag eventuellt kommer snart, eller ja, jag hoppas ju! kan jag ju erkänna!
Tisdags kommer jag inte ihåg vad jag gjorde faktiskt... tror jag pluggade bara, kollade tv, tog det chill.
Onsdags tror jag inte heller jag gjorde så mycket.... Det är ganska läskigt när man inte alls kan komma ihåg vad man har gjort! Har ingen susning faktiskt.
Torsdag så simmade jag igen, as gött! Inte alls mycket folk denna gången och ögongodis fanns det överalllt! mumms! Efter simmandet hade jag och Sara tänkt hämta Lisas bil, för vi skulle låna den på fredagen. Jag stod utanför badet och väntade på Sara, hon stod utanför min dörr och väntade på mig.. haha, så kan det gå!
Men vi hämtade inte bilen för Lisa behövde den lite till... Så vi gick hem till Sara och Oscar. My second home!
Käkade lite och så kom det lite folk och festade. Bland annat Malin och Danne som har blivit tillsammans nu, gulliga är de!! Och min Helen med såklart! Vi hämtade bilen sedan med, åkte till coop och köpte resegodis inför morgondagen och tankade bilen.
Vi köpte en "julklapp" till Sara och Oscar med, haha... en Rosa/Silvrig liten gubbe, som de ska hänga i julgranen! Skiiiiiit snygg ;) inte.
Men kul hade vi på vår lilla roadtrip! Hihi, lite svårt att få upp tanklocket bara...
Tillbaks hemma på Kulan så sjöng jag och Oscar en av våra låtar, sjukt pinsamt men det gick bra!
Och efter det blev det singstar!
Vi höll på någon timme eller nått, sedan så beslutade jag och Helen oss för att dra hemmåt. Vi åkte till mig för att hämta allt jag behövde och mata Noah. Jag skulle sova hos Helen så vi kom upp i tid för Ullared på fredag.
Jättemysigt hade vi det! Kollade lite på scener ut "Higschool musical" älskar det! Sedan sov vi, i ca 5-6 timmar, innan det var dags för Helens första besök på Ullared, hon var taggad till 1000!
Så vi gick upp, gjorde oss en liten matsäck och körde till Kulan och hämtade upp en smått bakfull Sara och en fortfarande full Oscar, haha.
Så körde vi vidare.
Och det gick bra.
Väl framme tog vi oss kundvagnar och gick rätt in.Ingen kö eller något. Mycket skönt, så sega som vi var, eller nej inte Helen, hon var taggad till 1000 om inte mer!
Vi shoppade några timmar, med paus för toalett och mat!
Jag gick med Helen och Sara och Oscar gick för sig, så när jag och Helen kom till kassan skulle vi gissa för hur mycket vi köpte för, jag gissade 47 kronor fel... Helen gissade 900 kronor fel.. HAHA!
Men ja, mycket lyckad dag! Köpte kläder, hygienarticklar, julklappar, Elvis saker, mm... skitbra.
Kvällen blev en lugn kväll på McDonken och på Kulan. Och självfallet gjorde jag bort mig på McDonken igen... ni som vet, ni håller käfft och ni som inte vet får ringa och fråga.

Så blev det lördag, jag hade tänkt träna och plugga...
... men det blev tv och flyttpacka och LITE plugg.

Och så blev det transportering till Jönköping med. Så sitter här nu i sängen i mitt "gammla" rum, med mammas jobbdator bredvid mig. Rummet har förvandlats till gästrum/arbetsrum/förvaring...
Känns lustigt att vara gäst i sitt egna hem.. eller så.
Men har träffat min Josie idag! Vi gick en liten sväng på stan i snöfallet. men det va kallt kallt, så vi drog oss tillbaka och hamnade på Tiffanis (eller hur det nu stavas) och satt och pratade i över 1½ timma. Jätteskönt var det... Henne kan man lita på. Man behöver inte låtsas vara glad för det blir man ändå, man behöver inte göra sig till för det skulle hon märka på direkten... Allt är så enkelt.
Vi pratade om massa, typ kännslor, fester och killar... Inte dödsallvarligt, men skönt var det!

Nu är jag lite trött... ska upp till kyrkan i morgon, ska sjunga.
Är inte så sugen.

Inget mail heller... undrar vad han tänker och gör egentligen, allt kanske bara är en ploj för honom... USCH. Hatar att tänka så men vad ska man göra.

//Emma - a cold and tired muffin

Kommentarer
Postat av: Josefine

Det var underbart att träffa dig igår. Vi måste ta oss en fika i juletiderna sen :D

2007-11-25 @ 14:44:36
URL: http://humsibum.blogg.se
Postat av: Oscar

Ha ha ha... att hälla ut cola över hela golvet på McDonalds är väl inget att skämmas över ;)

2007-11-25 @ 17:45:20
URL: http://www.oscarleander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0