Invigning och walk of pain

Ja minnsan! I fredags vankade det stora festligheter, nämmligen invigning i Depom!
Men först var det skola... och omtenta i TSI, men jag tror det gick bra! MÅSTE ha klarat den! Efter den så satte den "vanliga" skolan igång med redovisning av det färgexperiment jag gjorde tillsammans med Justine i onsdags. Det gick bra, men var rätt flummigt... jag visste inte riktigt vad jag skulle säga men jag hade ju mitt paper så det var nog lugnt!
På eftermiddagen höll jag dock på att dö av tristess och stress... så jag gick hem 45 minuter tidigare och var då hemma kl 15.45 i stället för 16.30 väl var väl det! Annars hade jag aldrig hunnit hem, duscha, äta, på med oven, till stan och köpa tuggumi och sedan vara i skolan igen klockan 18.00, senast.

Jo, så klockan 18 var jag i skolan igen, tillsammans med de underbara depomarna som med skulle invigas... lite spännt men vi var taggade!
Mia var med som "guide" under kvällen och det var hon som drog igång allt, vi började med att få veta att depomsången skulle sjungas fram tills vi ser den nuvarande ordföranden (Frida)...så det var ju bara att sätta igång att sjunga! ( vi sjöng den alltså i 3 timmar ungefär..)

För er som inte vet vilken depomsången är, så kommer den här:
Nyss så träffa jag en krokodil som körde runt, i en bil. Han var så tjock och fet och blåste i trumpet, men bilen var för trång, och svansen var för lång. Så den fick ligga på ett litet flak där bak!

Nyss så träffa jag en krokodil som körde runt, i en bil. Han var så smal och lång och blåste i ballong, men bilen var för stor, så svansen for och for. Så den fick spikas på ett litet flak där bak!

Det blev dock inte alltid helt rätt... att en så kort och simpel sång kan bli så invecklad?!
Kvällen fortsatte med olika uppgifter vi skulle lösa på tid, grillning i annelundsparken och chill/fest i Baccus.
Så blev vi alla invigda i depom! Happy moment.
Jag, Anna, Frida, Seb, Allo och Linus gick sedan på kåren en sväng... och efter det hamnade jag och Frida på efterfest i Baccus tyill typ klockan 4.
Och sedan hamnade jag hemma hos henne, Seb, Allo och Jesus, jag ville/kunde ju inte gå hela vägen hem där på natten så det fick bli så!


I morse vaknade jag först av att Seb skulle upp och vakta de som skrev högskoleprovet, mindre kul när klockan var typ 7... Sedan väcktes av en katt, gud så underbart! Fast usch va seg jag var!
Jag tog mig hemmåt, mötte piggelinerna Malin och Danne på vägen.. haha, de tyckte jag såg sliten ut! Konstigt! Satte mig på bussen och fick kämpa för att inte somna! Pain i knät med, vet inte vad som hänt men skönt är det inte! Och skoskav har jag med... ujuj.

När jag kom hem så stupa jag i säng igen... sov en timma ungefär, mycket skönt!
Sedan dess har jag kissat, ätit frukost och borstat tänderna men nu är jag tillbaka i sängen igen. Tänker unna mig en slappdag med massa onyttigheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0