50-tal och fynd.

Måndag morgon nu och jag och Moltas ligger i sängen.
Mamma åkte till jobbet tidigt men jag fortsatte sova, behövde sova ut efter lördagens kanonfest!

Fredag spenderades i skolan, och med NOAH! Tog bussen hem till jkpg med Sara och Oscar, trevligt. Mamma plockade upp mig på stationen och vi åkte hem och åt mat, sedan begav jag mig till Bankeryd.
Träffade Alexandra och min lilla Emma, och alla andra som var på Diesel då.
Var även hemma hos Alexandra för första gången på 7-8 år någonting, haha!

Lördag var en mamma-dag!
Vi åkte runt på erikshjälpen, röda korset, kungsporten, ikea, central konditoriet, bergmans möbler osv. shoppade loss lite...

På secondhand affärerna inhandlades:
  • En tavla (clip-ram)
  • En helt underbar petrolfärgad träkorg
  • Ett soffbord

På ikea handlades:
  • En liten rosa pall
  • En kudde
  • Ett kuddfodral
  • Sytillbehör (nålar, sax...)
  • Sytråd
  • Rosa flytljus
  • Tygblommor
  • Sängben

Sedan åkte vi hem till mormor och hjälpte henne med något hon skulle göra i Excel.

Så kom min Helen!
Vi åt mat här och sedan gjorde vi oss i ordning för att åka till Nässjö och gå på Petra och Anders 50-tals fest! På vägen dit blev vi stannade av farbror Blå, haha!
Sara var i extas och Oscar var nervös!
Sara försvarade vår klädsel med "Nej vi brukar inte se ut såhär, vi ska på 50-tals fest!"
Mycket roligt!!
Kvällen kan kort sammanfattas i 9 pers i en taxi för 8, 7 pers som sov hemma hos Petra och Anders i en 2a, Helen fick bonde...
Ja, mycket lyckad var det!
Tack!

Söndag och hem till jkpg igen. Jag och Helen mellanlandade på Donkan och åt brunch innan vi gick hem till mamma och segade i soffan ett tag.
Roade oss med Dii diii! i olika fattningar, favotien blev ändå De-niiis!
När Helen åkte så körde jag och pappa ut till stugan lite, lämna saker och hämtade skräp... och jag fick farmors gammla symaskin... ska ha den som prydnad på min byrå, för jag vågar inte använda den!
Fick lite skruvmejslar med, och en klädhängare.

Och nu är det som sagt måndag.
Ska hem till mormor och äta lunch när jag pluggat ett tag och efter det blir det att åka ut till Bankeryd! Ska träffa min Nilléa!

Nu plugga.

Kommentarer
Postat av: helen

heheh!! tack tack! mycke bra helg

2008-02-25 @ 11:10:11
Postat av: Kaos

Tack för besöket

2008-02-25 @ 15:53:30
URL: http://sekasorto.blogg.se
Postat av: Josefine

Hur länge är du kvar i stan? Jag jobbar inte förrän på torsdag :)

2008-02-25 @ 17:31:58
URL: http://humsibum.blogg.se/
Postat av: hon där, grannen...

oj oj oj! vilka äventyr! jag vill se alla dina nya saker! Och höra allt om festligheterna!!!!?
Kram =)

2008-02-25 @ 18:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0