Finsittning, gröna fingrar och mindre hår

Yes, i går var det finsittning för oss pedagoger!
Så kul hade vi och jag satt vi honörsbordet och sjöng sånger... haha! Lite knasigt blev det dock med informationen innan sittningen. Jag missade att vi skulle träffas innan vi Depomare, jag kunde inte vara med och hjälpa till med något heller eftersom vi var på studieresa till Nääs Slott med textilklassen så jag blev lite skälld på när jag kom... med ja... Det gick bra ändå!
Kvällen var sjukt lyckad, förutom min blodblåsa på handen, oönskade efterfestsgäster och kramp i fötterna!

Det var hur som hällst jättemysigt på Näss! Stormen gick rätt in i mitt och Justines rum och jag trodde först jag skulle frysa ihjäl, men vi fick på elementen på högsta värmen och sussade sött under UNDERBARA täcken!
Justine ville sno med sig sitt hem, men det vågade vi ju inte...
Första dagen (torsdagen) hade vi träslöjd typ... vi gjorde pjäser till ett luffarshack och stämplar. Det var kul men man blev trött i händerna av allt täljande!
Andra dagen var det textil som gällde, och påläggssömm! Jättekul och mysigt! Alla satt vid ett stort bord och pratade och knåpade! Mycket lyckat!

Idag träffade jag min Sara, vi gick på knalle! Jag köpte en matta, en ljusstake, växter och blommjord. Har nämmligen uppgraderat mina gröna vänner idag. Mycket husligt måste jag säga! Jag ska nog sattsa på en karriär som florist om jag inte orkar med barnen mera!
Sara köpte med en ljusstake och hon köpte en lampskärm med.
Sedan gick hon hem till sitt och mådde dåligt... kan vara något vi åt idag kanske?
Sänder en krya på dig tanke till henne! *tänk*

Justin har även roat mig denna afton!
Klippt av mig håret, dryckit te, ätit kex och kollat på tv/film.
Mycket tack för bra dagar!

Kommentarer
Postat av: Täck-gillar´n

Tack själv!

2008-02-03 @ 16:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0