Kvinna! Du har SÅ gjort min dag!

Hahaha... ja HJÄLP vilken dag jag har haft!
Började med att jag ställde klockan fel... så i stället för att den skulle ringa kl 8 så ringde den kl 6... lite smått förvirrad blev jag när det var så mörkt och klockan i köket inte var alls mycket. Gick in till sängen, kollade mobilen, tänkte att någon borde skjuta mig innan jag gör det själv, ställde om klockan och gick och la mig igen.

Klockan ringde igen och OJ va trött jag var!
Dags att palla sig upp.

Tågade in i Rabalden, satte mig och pratade med Frida, hon är för rolig! Så jag piggnade till rätt fort, tur det.
Så kom alla "nysarna" (nollorna eller så..) och jag började mitt fadderskap.
Jag visade runt folk tillsammans med Alexandra och vi hade det gött... missade lite saker med det gör nog inget för de lär inte komma ihåg så mycket ändå... jag menar, jag kommer inte ihåg nått från informationen försdag dagen...
Det blev lite luch, lekar och fika... en mycket trevlig dag!
(Vi lekte rot rectum med... vi hade lappar och kroppsdelar överallt! Men kul var det!)

Efter allt i skolan gick jag hem till min familj (Sara och Oscar)... De ska få flytta!
Till en trea på Norrby... och jättesnart! Så de har lite panik men jag ska hjälpa dem så mycket jag kan! Det är de värda!
Så hjälpte till att städa lite idag, de ska visa lägenheten för en tjej i morgon... så vi hoppas hon vill ha den!
Gick upp till Helen min lilla hurtbulle och åt pyttipanna och spanade in nya lyan! Jag hälde ut lite på golvet med, påsen var uppklipt och jag höll den tydligen uppochned, men jag hann reagera ganska fort ändå!
Så kom Malin upp med, vi pratade lite om allt möjligt, mest om smärta och olyckor.. hehe.
När Malin gått körde vi lite singstar, Helen fick i julklapp, men vi var dåliga och trötta så vi la ner det.
Så snöade det ett skvätt! (om man nu säger skvätt om snö?)

Jag lekte med mitt hår, och så pep det.
TVÅ gånger pep det när jag gjorde samma sak, och vi fattade ingenting.
Men det var brandvarnan som pep... "hej vi är två blonda tjejer som är 14 år och inte förstår att hår inte kan pipa".
SJUKT va vi skratta när vi fattade vad det var!
Jag hoppade upp på en stol och försökte få ner den, det lyckades jag inte med så vi ringde ner till Sara och fick upp Oscar till oss. Han var lite smartare och fick upp den efter ett tag. Och eftersom brandvarnaren var nätansluten OCH gick på batteri så tänkte vi att den faktiskt inte borde pipa sådär...men det ville den ju inte lyssna på.
Jag försökte få Helen att ringa kulans journummer, men hon vågade inte.
Så vi gick ner mot stan och tänke att vi skulle hitta någon stanns att köpa ett batteri... på 4e stället fick vi napp!
Åsbo hörnan, tror jag det var, blev våra hjältar!
Efter en mindre incident när Helen räkte fram sitt kontokort och kille pekar på lappen "Vi tar ej kort"  och säger "Ska du använda det där får du vänta i ungefär två veckor". Då säger Helen "Jaha, vart finns närmare bankomat?!" Killen pekar ut genom fönstret "Där".
Mycket skratt blev det vid bankomaten.

Vi återvänder in för att betala det lilla batteriet... och kolla om de har pålägg så Helen kan få äta frukost, men det hade de inte.
Så försökte killen, som var sjukt snygg, få oss att köpa någon form av chips som fanns där... men vi ville inte.
Han insisterade på att vi skulle smaka, så det gjorde vi.
Slutade med att Helen betalade batteriet och vi fick en ask med sånadära cips, som var AS goda!
Jag hoppade på min lilla buss, som jag trodde jag skulle missa för att vi inte ville lämna affärnen... Satt och fnissade hela resan.

När jag skulle fiffla upp dörren ringde Helen, brandvarnaren pep, trotts det nya batteriet.
Jag trodde jag skulle dö av skratt!
Hon  sa hon skulle ringa sin far, och ringa upp mig sedan.

Hon ringde efter ett litet tag och då hade hon ringt sin pappa, väckt honom för att han skulle säga "Ring journummret" som jag redan sagt 1000 gånger... och så hade det slutat pipa.
Så nedra kul!

Nu ska jag ta och skärpa mig. Ta tag i livet och sova!

Helen:
En dag med dig är aldrig tråkig, men denna var den bästa på länge!!!
Sov gott, ses i morron hjärtat!

Kommentarer
Postat av: Batteri kvinnan

Haha ja skrattar så ja tjuter. Vilken kväll. Men du missade. I allt som rör sig... Hahahaha

2008-01-22 @ 00:19:25
Postat av: Josefine

Låter lite som en vanlig dag i Emmas vilda äventyr!

2008-01-22 @ 00:26:32
URL: http://humsibum.blogg.se/
Postat av: alex

jah saknar dig!

2008-01-22 @ 16:06:41
Postat av: Kaos

Fniss... "Varför piper håret?!" För att det är ledset kanske? Ni är helt otroliga jue!

2008-01-23 @ 13:07:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0