100 års tripp till Kalmar

I fredags så fyllde min gammelmormor 100 år, DET NI!
Så fredag-lördag var det en tripp till Kalmar som gällde, mamma, jag och syster tog lilla bilen ner för att hälsa på allt folket som en liten extra överraskning - de visste att mamma skulle ner, men inte jag och syster!

Jag hade lite ångest först för att åka ner... jag har inte varit där på 4 år, helt sjukt. Var där flera gånger om året i flera flera år, sedan bara blev det inte så.
Jag var rädd för förändringarna, åldrandet.
Men det var sig likt, nästan alltihop, och det var så skönt att se... Och de blev så glada när de såg oss! Jag vill verkligen åka dit igen, snart. Jag har varit därifrån alldeles för länge.

Det är där jag verkligen känner mig fri och känner mig som den jag verkligen är.
Man kan andas (men inte alltid genom näsan för att det luktar gris)
Man kan vara ensam, fast lycklig
Man kan isolera sig från omvärlden (det finns inte dator, inte täckning på mobilen)
Man kan njuta av tystnaden
Man kan gå fina promenader i skogen
Man kan klappa de nyfödda lammen
...osv.

En sakletardag på torpet idag, hittade massa skojjiga saker som jag tog kort på, eller hur Linnéa? Haha!
Jag hittade en skalle under äppelträdet och en torkad mus hängandes i taket inne i verktygsboden...Enjoy!



Vi var såklart INNE på torpet med, plockade i skåpen, tog mig en porslinsskål och en glas-fom som man kan ha i ugnen... bra att ha!

Vi gick sedan en sväng på gammla järnvägen där vi hittade massa massa spår från vildsvin så vi blev lite skrajsna och gick tillbaka till ladugården och kollade på de dagsgammla lammen! GUD va söta de är! Jag blir helt knäsvag!
Jag ville in i svinhuset med, men mamma sa att jag inte fick åka med i bilen då, så det får väl bli nästa gång... men jag tog kort på de grisarna som går löst vid gaveln... med de åt i sina bås, nitlott.

     

Vägen hem tillbringades bak i bilen med syster och flumm... mycket roligt!


Och Grattis Linnéa på 19 års dagen!

Nu ska jag skruva isär garderober, ha det finfint!


Kommentarer
Postat av: helen

åhhh ja vill också se bebis lamm!! mysig o träffa släkten hörru! pusspuss

2008-03-16 @ 15:17:58
URL: http://helelala.blogg.se
Postat av: Kaos

Tack vännen! och korten var ju helt övergrymma ^^

2008-03-17 @ 15:02:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0