Marty!

Här sitter jag i Martins nystädade rum (ja, jag fick ett infall) och bloggar lite medans min stackars soldat smörjer sina kängor... vilket hundliv.
Gårdagen tillbringades med Martin på a6, han köpte jeans (jag valde) och två t-shirtat (jag valde)! Mycket härligt att träffa min man igen.. på tok för länge sedan!

Så slira vi till Nässjö där det blev träning på polishuset och potatis och köttbullar. Mumms!
På kvällen ringde vi in Elias och han kom över och vi spela ett roligt spel som hette Munchkin, jag fattade nada men kom in i det rätt fort ändå... Man vänjer sig när man är med dessa pojkar att spela skumma spel, haha! Men vi har alltid kul i alla fall!
Vi kollade på litefilm med, Shrek the third, Ha en shrekligt god jul och Boondock saints... Martins filmhylla kan man lita på!
Jag bakade kladdkaka åt familjen med, mycket god men inte så jättekladdig.. haha.



Receptet:
Kladdkaka         10-12 bitar
Ingredienser:
100g smör
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1½ tsk vanilinsocker
2 ägg
3 dl socker
 

Sätt på ugnen på 175°. Låt smöret smälta i en kastrull. Ta kastrullen från värmen. tillsätt de övriga ingredienserna och rör om tills allt är välblandat.

Häll smeten i en smord form, gärna med löstagbar botten. Grädda i ugnen 25-35 min.
Kakan blir låg och skall vara lite kladdig i mitten.

Lägg tårtan på serveringsfat. Pudra över med florsocker.
Serveras med lite vispad grädde, men går mycket mycket myyyyycket bra att äta med glass till!




Nu väntar vi på Tobbe och Elias, Jonas och Andreas... mera spel, mera film!
Och sedan bär det av till Jönköping för att hämta och lämna saker, och sedan åka vidare till Borås eftersom jag har praktik i morron och är nöt nog att inte ändra den tiden...smartiiis!

Kärlek till mina borrevänner, jag saknar er och vi lär ju inte ses förens om en vecka nu, eftersom det är påsk och sådär...

Och GRATTIS SYSTERN 22 År!

Kommentarer
Postat av: Sara

Saknar dig emma...men när vi alla e tillbaka i Borre får det bli en tjej-mys-kväll:D

2008-03-18 @ 14:20:19
Postat av: Justine

Saknar dig med! Glad påsk! Har du å soldaten pratat om er framtid ihop än!? :P

2008-03-18 @ 18:38:07
Postat av: Denise

Saknar dig också! Ha en jättebra påsk! =)

2008-03-18 @ 19:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0