Ring ring, bara du slog en signal

Idag har jag haft ett av de bästa telefonsamtalen på länge.

Min Linnéa ringde mig och pratade en massa, en massa viktigt, och en massa seriöst, och men massa roligt. Länge sedan vi verkligen pratade... Tror du måste komma hit och fika lite oftare min vän så vi kan ta och prata om allt.. allt som tynger oss, som vi funderar på, som vi känner, som vi tror att andra känner och inte bara det vi har gjort, eller ska göra, eller vill göra...
Skärpning!
Tror jag ska skriva ner i almanackan när jag ska försöka ringa, det är ju inte säkert att vi kan prata bara för att jag har skrivit ner det, tyvärr. Tänk om det vore så lätt...
Något annat "tänk om det vore så lätt" är ju kärleken, eller hur Linnéa? Jag kom fram till att man borde få typ kärleken tilldelad till sig att lixom "Du ska gifta dig och älska denna personen, varsågod" det skulle vara så enkelt! Linnéa höll fullkommligt med.
Så listade vi min man lite:
  • han ska vara en bonde, men inte för bondig
  • gärna bo på Öland eller i alla fall i Kalmartrakten
  • han ska ha skog som jag kan vandra i,
  • djur som jag kan ta hand om när jag inte jobbar (som "lågstadielärare" på by-skolan)
  • han ska ha minst en traktor som han köpt bara till mig
Så ska han ju gärna älska mig för den jag är, vara öppen, bra på att läsa av hur jag känner det och inte fälla komentaren "Blev du sur nu?", se bra ut, vara snäll, rolig, gullig, omtänksam, lång, ha ögon som man drunknar i, ha normala föräldrar, tro på det jag tror på, vara vän med mina vänner, ha snyggt hår - dock inte vara hårig!
Du är underbar gumman! Jag älskar dig.

Nu ser jag fram emot morgondagen och systuga hos Justine! Jag ska sy mig en jacka, i vaxduk... får se hur det blir, skissat på mönster idag men vet inte om det blev bra...

Något som vore galet var att han ringde, eller att jag ringde honom.

Men nu har jag så bövla ont i huvudet att jag tror jag spyr (igen).

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej gumman!! Ja vi måste ses...det var ju för länge sen nu:( miss you to! vi åker imon på morgonen...blev ändrat....pusss

2008-03-13 @ 12:52:14
Postat av: Justine

wonderful!! kan vi dela? jag vill oxå ha en sån man! men han ska nog inte bo där borta.. hihi =)
Tack för idag!

2008-03-13 @ 19:43:27
URL: http://retrobyjustine.blogspot.com
Postat av: Kaos

älskar dig vännen

2008-03-15 @ 09:10:11
URL: http://sekasorto.blogg.se
Postat av: Kaos

älskar dig vännen

2008-03-15 @ 09:11:43
URL: http://sekasorto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0