Hemma!

En minivarning till er som inte gillar blod o sådär, bild kommer i slutet av inlägget.

Hej älskade vänner!
Nu är jag äntligen hemma, ni anar inte hur skönt det är... det luktar underbart, maten smakar underbart, sängen är underbar, fåtöljen är underbar...
allt utan smärtan är underbar skulle man kunna säga...!
Jobbigast är att komma ner på toaletten och i och ur sängen, magen är lixom det man avänder då, tydligen...

Behandlingen innan operationen gick jättebra, blev inte dålig denna gången för fick jättebra medel mot det direkt i kanylen, skitbra! Operationsdagens morgon höll jag på att avlida av alla tankar, visste i stort sätt ingenting men pratade med en fantastisk sköterska på morgonen, sedan kom han, och tillslut kom även mamma, det blev lite stressigt på slutet för helt plötsligt blev det min tur och jag va inte klar, men mamma hann komma i alla fall, tack gud för det!
Efter operationen vet jag inte så mycket, två dagar som försvann där på nått skummt sätt.
Men jag minns hur jävla törstig jag var och hur mycket jag spydde och hur ont det gjorde...
Operationen verkar än så länge väldigt lyckad, har jättebra värden, över 300 (jämför mot 14 lixom...) och operationen gick göra med titthål så har bara tre, relativt små, hål i mig. Skönt det, annars hade det tagit längre tid med läkning och sådär och det hade jag ju aldrig orkat!


Han är helt fantastisk med, hade aldrig klarat mig utan honom. Står i evighetsskuld!
Där ligger han och hostar på en tältsäng som visslar när han rör sig, så väcker jag honom för vatten, toalett och smärta...
Nu har han dock åkt hem till Nässjö för att vara tomte, så innan dess dukade vi fram allt jag skulle tänkas behöva som jag inte skulle klara av att fixa, typ plocka upp tvdosan från golvet och sådär. Så nu sitter jag i min fåtölj omringad av allt jag kan tänkas behöva i väntat på att han kommer tillbaka. Sötis.

Måste tacka för besök, sms, mail och hälsningar!
Blev jätteglad och mycket piggare av att för höra att ni tänkte på mig där jag låg...
Hade inte klarat det utan er!
Puss


ursäkta min mage...

Kommentarer
Postat av: Justine

Raring! När får man träffa dig? Klarar du av ett besök imorn? Tusen pussar

2008-11-30 @ 19:46:47
Postat av: Josefine

Mohaha jag har ett ärr mer än dig! Nanana! Blev du lika chockad som jag när du upptäckte att navlen vad spårlöst försvunnen?! Haha. Skönt att allt gick bra. Längtar till jul när vi ska leka :D

2008-11-30 @ 22:16:39
URL: http://humsibum.blogg.se/
Postat av: Josefine

Din karl är elak

2008-12-02 @ 23:10:06
URL: http://humsibum.blogg.se/
Postat av: alex

miss you so much :( flåt om ja inte ställt upp som jag borde. har typ gått in i väggen och mår jätte dåligt. älskar dig vännen <3

2008-12-03 @ 16:08:37
URL: http://aleksandrae.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0