12.45 - 16.15

Idag har jag tillbringat större delen av min tid i olika väntrum och undersökningsrum på sjukan.
Började med att klockan 12.45 ta en kölapp i anmälningen till kirurgmottagningen.
13.10 fick jag anmäla mig i luckan, men återigen sätta mig ner och vänta.
13.20 kom det en sköterska och visade in mig i ett annat rum där jag fick fylla i en hälsoblankett och vänta på läkaren.
13.40 kom läkaren in och hon berättade om operationen, man kan göra via titthål eller "öppet"... och typ hur lång tid det tar och vilka risker som finns. Hon ringde även upp till röntgen för att kolla om jag kunde komma dit senare under dagen för att göra ett ultraljud för att se vart min mjälte bor och hur stor den är.
14.05 tog jag mig en kölapp till provtagningen, har inte hunnit dit innan i veckan för att ta prover så tänkte passa på...
14.25 var jag klar och kom ut med gråtna ögon och två rör mindre blod i kroppen, aj vad ont det gjorde idag... sköterskan trodde det var för att jag var kall, men det vet jag inte om jag håller med om. (Hon var dessutom inte särskillt trevlig.)
14.30 satte jag mig i cafét för att stilla min värsta hunger med en halv fralla!
15.00 gick jag och anmälde mig i receptionen på röntgen och fick återigen sätta mig i ett väntrum.
15.10 fick jag gå vidare in i ett annat väntrum
15.15 var det min tur att kolla innehållet i kroppen lite, kul kul! Min mjälte är 10x4.5 cm... och ganska liten i proportion. Späxigt va?
15.25
gick jag tillbaka ner till kirurgmottagningen för att kolla om jag skulle prata med läkaren igen, för han som gjorde ultraljudet på mig trodde jag skulle det... och det skulle jag, så det var tur han sa det.
15.35 hämtade sköterskan in mig till det rum jag satt i först och jag fick vänta där tills min läkare var klar med en annan patient.
15.45 kom hon in med bilderna på min mjälte och såg nöjd ut. Det blir en operation, så snart som möjligt.
16.00 lämnade jag sjukhuset för att gå hemmåt i ett stilla regn, pratandes med mor min i telefon och upprepade allt jag och läkaren sagt till varandra.
16.15 slog klockan när jag klev in i mitt kök alldeles fuktig av regnet och med en mage skrikande efter mat.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Häftigt! Då kan vi jämföra ärr sen :D

2008-10-15 @ 19:28:55
URL: http://humsibum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0