Centrum

Jag har funderat på det där med att människor gör allt för att stå i centrum... och jag blir galen.
Människor som inte kan unna andra att få stå i rampljuset lite utan alltid måste synas, måste vara i centrum.

VAKNA FÖR HELVETTE UNIVERSUM SNURRAR INTE RUNT DIG!

Som ett exempel från i söndags när jag åkte buss hem till Borås igen, en tjej satt bakom mig och pratade i telefon, med en av sina bästa vänner kan jag tro... Jag, som råkade sitta i närheten, fick höra allt om hennes helg och om hennes elaka vänner som inte hade sagt hur snygg hennes nya frisyr va, inte sett att hon köpt nya skor etc. Men den sak jag reagerade mest över var att hon var arg på en annan vän som inte ville festa med dem för att hennes farfar låg på sjukhus och bruden bakom mig kläcker kommentaren: "Men hallå, världen handlar inte om henne, hon får ju offra sig för sina vänner!"
Ville bara vända mig om och skrika åt henne att hålla käften.

Nej, det där med att inte unna andra saker gör mig förbannad... men jag tror det är lite typiskt svenskt.. för om någon ska åka bort så säger man ju alltid "Jag hoppas ni får dåligt väder".... hatar det!

NEJ
Sådan hoppas jag att jag inte är...

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vilken jävla tönt. Och nej Emma, du är inte sånt. Du är lite mer skrämmande raka motsattsen. Säger man att man inte kan för att man ska göra något annat, så blir du istället skitglad O_o hahahaha. Snart 25e dec. Woho!

2009-12-15 @ 16:08:09
URL: http://humsibum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0