Alla hjärtans dag

I går firade jag min första alla hjärtans dag tillsammans med Marty! LOVELY.

Dagen började med att mamma väckte mig tidigt (9.15) och sedan gick vi till torget och mötte mormor och fikade med henne på immanuelskyrkans café, gottgott. Sedan blev det en sväng på stan och sedan hem och göra lunch. Då anslöt även Han och vi åt lite snabbt innan vi gick och bowlade!
Mamma vann överlägset men hon har ju faktiskt spelat bowlning i tre år som sitt "elevens val". Jag kom i alla fall tvåa, tur det, annars hade jag blivit sur! hihi

Efter bolingen begav vi oss till a6 en snabbis och sedan ut på ett av våra bästa och impulsrikaste äventyr på länge.
Vi åkte nämligen och köpte en liten kattunge.
En röd och vit norsk skogskatt/bondkatt.
Hon fick namnet Plåster av oss och hon är så söt! Så liten men spinner jättehögt!
I bilen till Nässjö så sov hon i mitt knä men väl här var hon bara rädd för allting... lilla stackaren.
Hon är fortfarande lite skeptisk men spinner en massa när man leker med henne och i natt sov hon på min mage!

Har verkligen saknat att ha katt så nu känns det så underbart!
Kommer bli lite kämpigt, men det är det helt klart värt!

Lite presenter blev det med, jag gav Honom en ring och några dvd filmer och jag gick matchande underkläder, jättefina och i helt rätt storlek, det gjorde Han bra!

Nej, nu längtar jag efter pizzan jag blivit lovad, inget slår pizza när man är här nere i Nässjö!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh Nässjö-pizza!! ta med lite till mig!! ska bli kul att träffa kissen:D

2009-02-15 @ 11:45:31
URL: http://monch.blogg.se/
Postat av: Emelie

Aaaw mysigt! Du får lägga upp några bilden på den lilla!

2009-02-15 @ 13:13:39
URL: http://transylvania.blogg.se/
Postat av: Gullefjun

Åhå! Dvd-filmer!

2009-02-15 @ 14:50:27
Postat av: Jonas

Erm, katt? Vill minnas att det pratades om det när jag var och hälsade på men det lät mer som att det inte skulle bli nån. Antar att impulsköp är impulsköp helt enkelt. :D

2009-02-15 @ 19:45:23
Postat av: Kaos

Nemen, en liten Plåster! Åh... röd-vit norsk skogskatt! ååh...! jag blir ju helt till mig av detta jue :)

Gud vad roligt, gud vad söta ni är

2009-02-15 @ 23:47:59
Postat av: Justine

Jag skrattar högt när jag ser att alla kommenterat katten men Oscar filmerna... så typiskt! hahahha



Jag längtar efter att få se det lilla livet!

2009-02-16 @ 16:42:34
URL: http://retrobyjustine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0