Nytt liv in i mitt nya liv?

Fantastiskt bra lördag har det varit, fredagen med iof, med god mat, sällskapsspel och massa mys med min Martin.
Fredagen innehöll även ett seminarie som gick galant, en misslyckad simmning och en toppenlunch med Justine!

Nu sitter jag här och funderar över liv.
Inte mitt eget utan det (eventuellt) kommande husdjurets.
Jag skulle jättegärna vilja ha en hund, kanske inte nödvändigtvis en valp utan kan tänka mig att skaffa en som kommit upp lite i ålder och sådär. Men jag känner att en katt kanske är det som passar bäst.
Ändå vill jag inte ha katt i lägenhet, men jag är ju samtidigt inte helt för att ha hund i lägenhet heller, eller det beror på ras/storlek med.
Men ett djur vill jag ha, Martin med, men han vill ha katt och inte hund.

Men tänk vad mycket motin man får med en hund som ska rastas, och väder har jag inga problem med
"Det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder"

Det som är besvärligt är ju resa och ansvar. Vi kan inte åka vart vi vill, när vi vill. Man kan inte ta med katten/hunden hem alla gånger pga andra djur osv.

Får nog ta att diskutera detta med min kära mor, hon är klok hon, fast jag vet redan vad hon tycker.

Det är inte lätt att vara uppväxt på landet med djur omkring sig hela tiden, för när man kommer ifrån det så bildas en stor tomhet som inte går att fylla. Och det är inte alls kul kan jag få be att tala om.
Kanin har jag ju prövat med spånet och halmen och det blev för mycket för min eventuella damm allerig.



Just nu överväger jag sköldpadda, men hur mysigt är det på en skala?

Kommentarer
Postat av: Justine

Jag förstår dig som tusan.. Jag vill oxå ha ett djur det är ett otroligt härligt sällskap som inte går att beskriva, men nu är det som det är för min del. Jag får vänta tills jag blir "stor"..



Takc för den trevliga lunchen!

2009-02-01 @ 20:35:32
URL: http://retrobyjustine.blogspot.com
Postat av: Josefine

Vi måste ju ha våran årliga picknick i april!

2009-02-02 @ 20:17:24
URL: http://humsibum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0