Ett hostande Plåster...

I går var det dags för tack & hej, en middag för ny och gamla kårstyrelsemedlemmar och aktivt sammarbetande. Man tackar för det gångna året och välkomnar det nya.
Mycket trevligt och maten var god! Var hemma rätt sent... ;)

Idag stannade jag hemma från jobbet, jobbade extra timmar i går och ska jobba ganska mycket nästa vecka, så tänkte ta det lugnt här hemma. Och tur var nog det, för lilla Plåster har gått och blivit sjuk verkar det som, hon hostar och innan kräktes hon... Så nu ligger hon här hos mig insvept i en handduk och sover, lilla gumman, matte blir orolig! Går det inte över under dagen så ringer jag veterinären i morgon!
Tipex däremot verkar inte särskilt dålig, men han verkar märka att Plåster inte mår bra, för han följer henne överallt. De är söta de där små liven... vad skulle jag ta mig till utan dem?
Jag är verkligen en djur-människa, kan inte tänka mig ett liv utan djur! Han är dock inte lika imponerad men katterna älskar han i alla fall... hoppas på att det blir hund, får, höns och hästar med i vår familj... men inte just nu. Eller en hund skulle ju inte vara fel...

Nu fick hon en host-attack igen... stackars liten!

Lilla Plåster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0