Långhelg

Jaa, en lång helg har det varit!

Onsdag
Träffade Alexandra och vi fikade på wienerkonditoriet, sedan åkte vi upp till IKEA, älskar IKEA!
Sedan hem till mamma och Moltas! Han slickade mig på kinden! Sedan så följde han efter mig vart jag gick... han är för go ibland!
Vi drack te och åt macka, sedan sov vi.

Torsdag
Vi gick upp tidigt och åkte till Malmö. Mamma skulle jobba så jag passade på att träffa folk jag känner där.
Först träffade jag Jonas, vi fikade lite. Det var jättekul!
Sedan så träffade jag Annelie. Vi åt god mat och pratade om massa roliga och jobbiga saker, men kul var det!
Sedan tog vi varsin kanelbulle, eftersom det var kanelbullens dag!
MEN i Malmö heter en bulle en snäcka, och en bulle är en fralla! KNASIGT!
Sedan träffade jag mamma igen och åkte vidare til Helsingborg!
Träffade moster och hennes man!
Jag sov hos dem och mamma sov på hotell med jobbet... skönt :)

Fredag
Dags att plugga ordentligt!
Eftersom moster jobbar som brevbärare hade hon stuckit tiiiiidigt på morgonen och Tommy var iväg.
Så jag tog upp hela köksbordet med mina pluggsaker och med frukost.
Åt och pluggade länge.
Det var kanon.

På eftermiddagen gick jag på stan med mamma.
Sedan så åt vi middag allihop på kvällen, även mormor va där.
När mormor gått kom Lisa... Vi kollade på lite bilder från hennes lägenhet och pratade om hennes rökolycka... så nu är jag med lite köksnojjig.

Lördag
Dags för minifirande av mormor och picknick.
Mysigt var det!
En mycket vacker höstdag.

På kvällen hade moster matlagskväll så vi fick hjälpa till.
Det blev jättegott och var mycket kul!
Fast jag var jättetrött, så gick o la mig ganska tidigt.

Söndag
Vi gick upp ganska tidigt, sa hejdå till mormor och moster och Tommy, sedan så åkte vi bussen hem till jkpg.
På kvällen var jag i Bankeryd på kören, det var mysigt!
Sedan hem och plugga klart.

Måndag
Tog bussen rätt tidigt till Borås.
Gick hem och packade upp väskan, åt mackor och sedan gick jag till skolan och hade mitt Littsem 4
Diskussionen gick bra, alla i gruppen blev godkännda. Nu är det bara tankekartan kvar.

Seg dag idag.
Trött och har ont i hela kroppen.
Speciellt i knäna och i min handled, får knarka lite alvedon eller nått så jag kan sova gott i natt.



Jag ska försöka sluta tänka.

//Emma - Muffin!? NOO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0