Ett år har gått

Idag är det ett år sedan min farmor dog.
Året har varit fyllt av sorg och saknad.
- nu börjar tårarna-
Du missade allt viktigt farmor... balen, studenten, jobbet, flytten, skolan och nya vänner. Jag önskar du hade fått vara del av det. Jag hade velat beskriva min lägenhet, för jag tror aldrig du skulle ha kommit ändå, jag hade velat berätta om att solen faktiskt skiner i Borås ibland.
Jag vill kunna ringa, även om det skedde otroligt sällan så gick det ju...
Jag skulle vilka lära mig baka bullarna... mina bullar... som jag alltid fick två av när ingen annan fick.
Jag vill tillockmed bli kicklad av dig när jag går förbi dig där du sitter på stolen.


Jag skulle vilja gå till kyrkogården och lägga en blomma, men jag klarar det inte.

Kommentarer
Postat av: Kaos

Varje djup sorg har en förlorad glädje till föremål.
Tappa inte bort denna riktning.
Låt inte sorgen glömma sitt ärende.
Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få.

Harry Martinson

Johanna läste den på vår farmors begravning. Den är den finaste dikt jag vet efter det. Jag måste tänka så för att orka.

Jag vill ju så mycket att hon skulle hjälpt till med min klänning... det skulle betytt så mycket för oss båda! Men så blev det inte....

2008-04-22 @ 23:29:33
URL: http://sekasorto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0