Du kan väl bara se till att de inte förstör något?

Idag var första dagen på praktiken, steg upp klockan 05.15, härligt!
Skulle nämmligen befinna mig på min VFU plats klockan 07.00 och jag var inte hundra på att jag hittade, så lika bra att komma i tid (tog bussen som var framme 06.53).
Det började som ett helvette... blev utan större presentation eller välkomnande instängd i lekrummet med 5 stycken vilka killar mellan 3 och 5 år.
"Du kan väl bara se till att de inte förstör något?" var de sista orden innan dörren stängdes.
De tog strypgrepp på varandra, kastade saker på varandra, knuffades, sparkades.... Hur skulle detta sluta!? tänkte jag.
Åkte ner till skolan på lunchen och kopierade lite saker... sedan tillbaka till VFU:n igen.
Då, äntligen, satte sig min handledare med mig och jag blev lugnare.

Efter praktiken gick jag och handlade på netto för andra gången i mitt liv... köpte ungefär hälften av det som stod på handlarlappen...
... så jag blev lycklig när Justine skickade ett sms om att hon skulle komma förbi med en bok och undra om jag ville följa med till ica. Så nu är kylskåpet fullt igen, eller ja...mindre tomt!


Lite pluggångest har jag nu... men det är så mycket att göra! Man hinner ju inte! Galet.
Funderar på om jag ska plugga, men inte så jag spyr, göra tentorna men ändå sattsa på att klara det andra innan denna tentan... och sedan söka dispans för den. För jag kommer inte klara allt på en gång! Men ja, jag får se hur det blir, under kan ju inträffa!

Lite seg idag... trött.
Ska sova tidigt.
I morgon ska hela avdelningen på utflykt, kul men kallt och efter VFU:n ska jag till Sara och Oscars nya lägenhet och riva tapeter! Ska bli välldans kul, och jag ser fram emot helgen då jag ska hjälpa dem flytta, träffa deras vänner och så kommer pappa med ett lass från IKEA!

<3

Kommentarer
Postat av: Josefine

Schysst att stänga in dig med småbarn bara sådär. Otryggt för barnen också. Du kunde ju vart psykopat eller nått...

2008-02-05 @ 15:21:27
URL: http://humsibum.blogg.se/
Postat av: Kaos

Det är kanskr dags för dig att ändra din undertext "alldeles för mycket fritid" ;)

(Jag känner igen dendär kännslan från min första patrull...stackare!)

2008-02-05 @ 19:46:09
URL: http://sekasorto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0