Bekräftelse

Ibland är livet hårt.
Bekräftelse är bland det viktigaste en människa kan få, och det bästa en människa kan ge.
Men när det kommer till behovet och kraven om bekräftelse så sätter jag mig fort på tvären och rent av vägrar att bekräfta dessa människor. Det är inte det att jag inte vill, jag kan bara inte. Det utvecklas ett litet hat innom mig och jag känner mig instängd och pressad.
Kan detta ha att göra med otroligt bortskämda barn man hatar?
Falska människor som gör allt för uppmärksamheten?

Så kommer vi till det svåraste av allt.
Bekräftelse av kärlek och djupa kännslor.
Det är inte det att jag inte vill, jag bara kan inte... orden snubblar och jag känner mig instängd och pressad. Det kommer inte naturligt och det känns inte som om jag menar det när det lixom dras ut ur mig.

Ja, hjälp vilka världsproblem.

Kommentarer
Postat av: Kaos

Det är ett problem om det känns som ett problem! Och det är ju klart att det gör...

Kännslor är svårt och kan vara jobbigt om man inte kan hantera och sätta ord på dem som man vill. Men kan det inte också vara det att du har svårt att hitta ditt sätt att ge bekräftelse? Jag menar, all bekräftelse måste ju inte vara ord, och alla ord måste ju inte sägas.. det kan skrivas, sjungas, vad vet jag, men jag tror du kan bekräfta att starka kännslor också, bara du för göra det på ditt sätt och dina vilkor! Förövrigt måste vi ses inom överskådlig framtid, och i alla fall höras av inom en snr sådan! Saknar dig och vill inte känna att du glider bort från mig! <3 / Lillsyrran

2008-08-06 @ 13:27:04
URL: http://sekasorto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0