Förbannad

Idag har redan hunnit bli en sådan där dag ni vet... en sådan dag man lika gärna kunde slippa, som inte tillför något roligt till livet, en dag i motsatts till i går.

Igår efter jobbet fick jag nämmligen ett infall och åkte ut till Eksjö och besökte scoutlägret. Det var helt sjukt underbart att komma ut och mina scouter var underbarare än aldrig förr. Var med ett tag i byn, hejjarklack i fotbollsturneringen, åt, bykamp, lägerbål, andakt, skrabbelucker och nattningen, med alla de sånger som bara MÅSTE vara med.
Fantastiskt.
Måste vara med igen nästa år, annars dör jag.

Men tillbaka till min vrede.
Jag har fortfarande inte fått pengar tillbaka på skatten så blev lite arg och fundersam där. Har ju skickat in allt så det borde ju ha kommit. Men icke.
Ringer några olika nummer och kommer tillslut fram till en kvinna som förklarar att jag inte skickat in mitt kontonummer. Jo, sa jag, jag skrev på den lappen som fanns i deklarationen och skcikade in den.
- Nej, det har du inte gjort.
- Jo, det har jag.
- Då har posten slarvat bort den, du får dina pengar i augusti, ha det bra, hejdå.

- VA?!

Tur att mamma finns i alla fall, hon får betala min hyra... usch. Illa. Ni som känner mig vet att jag inte gärna lånar pengar, det är verkligen det värsta jag vet och jag tänker alltid på det... tänk om jag inte kan betala tillbaka, om jag glömmer betala osv.

Jobbar kväll idag, göttkött. Tror jag tillockmed ska cykla til jobbet.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

ville med ut till lägret! usch måste med nästa sommar verkligen.. btw så var skatteverket likadana mot mig de har med slarvat bort mitt konto nummerså vi e två om det där :/ pusspuss

2008-06-26 @ 16:02:06
Postat av: sofie

hej. störda dom är, btw så är jag tillbaka :P

2008-06-26 @ 18:03:41
URL: http://foosie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag har inte heller fått mina pengar =( BLÄ för jäkla skatteverket!

2008-06-26 @ 18:10:04
URL: http://transylvania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0