Helg

Fredagens maskerad var rolig, men det var rätt taskig stämmning så när Justine åkte hem för att sova ut innan helgens paddling så drog jag hem till Sara och Oscar, där fanns även Helen. Vi snacka en stund och hade det trevligt innan jag och Helen gick hemmåt.

Lördag morgon ringde klockan och usch va trött jag var! ställde om klockan och bestämde mig för att äta frulle på bussen till Jönköping i stället, riktigt skönt att sova...
Väl framme och hemma hos mamma var det bara att vända och gå tillbaka till stationen för att träffa Nalleni (granne från landet/barnvakt/vän) och hennes Chris som lämnat Malmö för en helg i Jönne.
Vi käkade på piren, alla utan mamma åt pasta, hur gott som hällst!

På eftermiddagen satte jag mig i bilen, som förvandlats till en bastu, för att åka mot Nässjö att fira Martin och Daniel som fyller år idag! Festen var rolig, mycket roliga människor! Men Martin van än en gång på pappkasseleken... jag kom tvåa! På natten blev det 5 minuters film sedan sussade vi sängen... haha

Söndag var det städa på morgonen... jisses vad det såg ut! Värsta karatefyllan kunde man ha trott om man inte visste...!
Sedan pluggade vi ett tag... så började jag spela BeJeweled 2... och Martin sov, jäla latmask! haha
Men vi var duktiga och åkte till ica för att panta flaskor och köpa solkräm till Martin. När vi kom tillbaka blev det grillad kyckling med potatisgratäng, mumms!
Efter en liten stunds pluggande så satte jag mig åter igen i min bastu för att köra hem till mor min.
Men mor min var inte hemma och jag vart rastlös som få så jag kollade med Josie om hon inte ville gå en sväng med mig i den härliga kvällssolen, och det ville hon som tur var! Vi gick en sväng ut på piren, sedan bort längst vätterstranden, satt en stund i liljeholmsparken, gick utmed rocksjön och sedan över på munksjöbron, shell och köpte dricka, satte oss på en parkbänk vid Idas skola. Det var sjukt gött. Vi uppdaterade varandra om vad som hänt och pratade både bra och dåliga minnen... mycket trevligt, tack för detta!

När jag kom hem där sent på kvällen kilade jag in och prata med mamma som halvsov och Moltas som kved.
Den lilla tissen har nämmligen trillat från balkongen, min mamma bor på våning 3... Så han hade ont i hele kroppen tror jag. Men han åt och drack när mamma kom med det till honom, men röra sig ville han inte.
Stackars katt!

Måndag morgon blev att gå upp tidigt med, kolla till katten som fortfarande kved och packa ihop för hemresan.
När jag kom till Borre blev det att med en gång gå och lämna in Färg och form portfolion och sedan hem och skriva på observationsrapporten och plugga till tentan hela dagen.

Kvällen tillbringades med Helen! <3
Vi gjorde ett tappert och svettigt försök att få tag på biljetter till fotbollen men lyckades tyvärr inte... ledsna gick vi mot stan och korsade mellan alla som var på väg mot arenan.
Vi köpte lite nötter och vindruvor på ica och gick hem till Helen för att slinga hennes hår. Så nu är min babe ännu lite blondare och jag fick helt plötsligt lugg! Haha... så kan det gå när vi är i farten.
Vägen hem till mitt var total istid! Jag trodde jag skulle bita av mig tungan i min okontrollerade tandhackning! Galet så kallt det var!
Men jag ringde Martin så jag glömde nästan kylan.

Nu ska jag sova, klockan är alldeles för mycket för att orka fortsätta plugga och nu har jag inget mer jag känner att jag vill skriva om för tillfället.
Så god natt mina kära.
och glöm inte kolla bilder från helgen på min bilddagbok!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag vill ha repriiiiiiis!

2008-05-13 @ 10:45:56
Postat av: Josefine

Förresten, du har inga planer eller tid eller råd eller så att komma till jkpg till helgen? Jag fick en superidé med att jag ska bjuda dig på mat på lördag för jag får lön i veckan :P

2008-05-13 @ 21:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0