Pissjocke - Pinoccio

Biljetter till helgens resa till Rabbalshede är nu bokade! Ska med min lilla Justine hem, ska bli så roligt!

Idag har jag tillsammans med en barngrupp och några andra pedagoger varit nere i stan för att titta på Pinoccio, eller Pissjocke som han numera heter och leka lite i stadsparken. Barnen upptäckte snabbt när vi var vid statyn att han luktade fruktansvärt illa, och tjatade om det i säkert en kvart innan jag, lite smått otåligt, gick fram och luktade jag med.
Och mycket riktigt, Pinoccio behövde byta blöja.

Hur kul är det på en skala då?
Statyn, som faktsikt är 9 meter hög och rätt fin, stank piss och har bara stått sedan i fredags... vilket välkommnande.
"Ja vi har fått en skumm staty, vi måste pissa på den!" Hur tänker folk!?

Jag har iof varit och klättrat på "Den late studenten"... men jag pissade minnsann inte på honom! (tror jag inte)

Nej, detta med statyer är la både bra och dåligt...
finns hur många som hällst i Borås men ingen är särskillt snygg, eller fin... eller så. Eller jo, jag gillar Jättekaninen i stadsparken och "Ute" - ett barn som står och tittat ur över viskan i overall och vantar och så... har hört att han är till minne för ett barn som druknat i viskan där vid busstorget, men vet inte om det är sannt.

Nej men nu ska jag sova. Blir att gå upp klockan 05.30 i morgon för att åka till de små barnen på VFU:n.
Roligt men jobbigt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0