Perfekt?

Efter ett av våra jobbigaste bråk mitt i natten fick mitt hjärta nog.

Världens hemlängtan (mamma längtan) och grät mig till sömns medans Han höll om mig.
Ringde mor min (01.44) och hon svarade faktiskt ganska piggt i luren. Vi pratade en stund och hon lyckades, som vanligt, få mig att lugna ner mig lite.
Älskade mamma, ingen är så bra som du!
Sedan var hon tvungen att lägga på för att gå på toaletten, tackade för att jag ringde henne så hon inte kissat i sänge... suck på dig lilla mamma!

Nu tror ni kanske att jag och Han inte är sams eller sådär, men det är vi! Mer än aldrig förr...
Tror att vi behövde det bråket. Faktiskt.

Ok att det har förstört vårt "ideal" av förhållandet men nu ser man allt som det är, vilket är mycket lättare.
Vi är inte perfekta (även om han är bra nära) och inte heller vårt förhållande.

Men jag gillar ändå inte ordet perfekt, så det gör mig inte så mycket! Jag menar, perfekt... varför skulle man vilja att något var perfekt? Då finns det ju inte rum för lite diskussion och överraskningar.
Och vad är egentligen perfekt? Är det medelmåttigt/lagom kanske? Och jag vill inte ha ett förhållande som är lagom! Tänkt va tråkigt. Nej tack.
Ge mig överraskningar och spänning! Då bråkar jag häldre mitt i natten och blir sams när man pratat ut om det.

Tänk vad kär man kan vara, patetiskt men underbart!

Kommentarer
Postat av: Malin

Visst är det underbart att vara kär, finns inget bättre - men som samtidigt kan orsaka mycket smärta.. Men absolut underbart!! :D

Ordet perfekt är svårt.. Det finns inget som är perfekt, samtidigt som allt är perfekt för någon. Så just detta kanske är perfekt för dig, bara att du från början trodde något annat :)

Sköt om dig gumman!

2009-01-30 @ 09:27:14
Postat av: alexandra

Darling. Du anar inte hur mycket jag saknar dig, behöver dig mer än någonsin :( förlåt om jag varit så borta och inte hört av mig, men jobbar kvällar hela februari och har gjort de hela Januari också. Saknar dig så det värker i hela min kropp just nu och är helt lost känns det som. Du känns så långt borta även om jag vet att jag bara kan lyfta luren. Men saknar ditt umgänge och våra skratt samt galenskaper. Snart flyr jag till dig på ett moln eller en buss ^^



Massa kramar och puss på kinden från mig! Aj löv jo!

2009-01-31 @ 02:16:33
URL: http://aleksandrae.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0