Söntaak

Jo, idag har det blivit söndag redan och i morgon börjar jag jobba!
Lite smått nervös men jag tror det kommer att bli bra... vet inte vart jag ska "samlas" så måste ringa innan jag börjar så jag vet vart jag ska!

Idag har jag hunnit med mina växter... känner mig alldeles huslig när jag fixar med dem, lite skit under naglarna och mycket omtanke... jag kanske borde blivit trädgårdsmästare ändå. Satte ett skott i ett glas vatten för några veckor sedan som rotat sig så satte det i kruka idag, fint blev det, och kul är det.
För några dagar sedan hittade jag en sorterstation ca 100 meter från vårt hus, så den har vi besökt idag, hade 4 kassar med glas och tidningar i klädkammaren men vi har inte orkat gå ända till skolan med dem, men så fann jag den där lilla stationen, inget mer släpande, lovely!

I går planerade vi sommaren lite till och jag längtar så sjukt till alla småresor vi ska göra!
Vi börjar vårt resande på torsdag med att åka hem till Nässjö och därifrån vidare till skåne på studentfirande. Ska stanna i skåne till lördag då vi åker tillbaka till Nässjö för att slappa loss lite, skönt skönt. Söndag ska jag (kanske han) till mamma och det blir säkert till att dra ut till kolonin och fixa lite, tapetsera loftet kanske? eller måla uthuset? vi får se vad mamma har i åtanke...

Idag har jag, bland alla växter, syndat.... hehe... jag har köpt kläder... illa. Men behövde faktiskt lite nya underkläder. OCH på tal om underkläder vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det med klänningen jag sydde (jag tackar alla för komentarerna förresten) för jag är absolut inte ett fan över att inte ha BH... men jag har en sån silikon-bh som man bara har på brösten, så det blir nog den.
Kan man ha vita leggings till klänningen? hellånga eller till knäna?

Note to self: ta med alla kläder från mamma hem till Borås

Nu när klänningen är klar vet jag inte riktigt vad jag ska göra längre... den gick ju ganska snabbt att göra men det var något att tänka på och pyssla med... någon som har ett förslag på vad nästa projekt kan bli?

Nu ska jag rota i frysen efter vad som kan ätas till lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0