Vilodag, nästan...

Idag är det redan måndag. Är ledig från jobbet så har precis krypit upp i soffan med frukost.
Helgen i småland/skåne har varit jättebra!
Fredagen bjöd på den långa resan ner till Trelleborg, en full men glad student i spöregn, ALLT var blött. Tur att vi inte bytte om till utspringet utan bara till mottagningen... Dock låg hans nya mobil i fickan, och den dog... inte kul.

Lördagen samma sak, fast studenten hade inte kommit hem från festen när vi åkte den långa vägen tillbaka till Nässjö igen. Väl framma tror jag att vi alla sov i en timma eller två...
På lördagskvällen var jag och han hos kusinen Josephine (som fyller år idag, Grattis!) och hennes sambo Christian. Vi pratade en massa, åt chips, godis, vindruvor och kex, drack vin och slökollade på tv. Mycket trevligt!
Söndagen blev en tripp till mammas koloni, med fika och trädgårdsarbete innan spöregnet.
Då blev det in till stan och äta mat, vi åt på Liban Deli, mumma!


Sedan hämtade han och hans mamma, pappa upp mig och vi körde vidare till Borås.
Jag hade sjukt ont i huvudet och gick och la mig på en gång, nästan... sov som en stock hela natten.

När vi kom hem och plockade undan posten hade jag fått ett arbetschema från borås djurpark... kul, visste inte äns att jag fått jobbet, men nu har jag ju redan ett så har jagat peronen som skickade det för att säga att det var kul att jag fick ett schema när jag inte hade fått jobbet... men men.
Personen blev förvånad och sa att de hade markerat att de ringt mig och att jag sagt ja... men ikke.

Nej nu ska jag packa upp min väska och fixa lite innan det är dags att handla... kylskpået är näst intill tomt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

MMMM Liban Deli.. MMMMMM gott!

2009-06-15 @ 22:35:07
URL: http://transylvania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0