Årets första dopp

Årets Valborg firades härligt med grillning, årets första dopp, promenad, glass och kubbspel bland annat! Mycket mycket trevligt! Vi försökte hinna ner till stan från Kype för att se kortégen men vi missade början och fick bara se slutet, typiskt... men kul var det ändå!

Idag har det varit FFF, fest-förenings-fest. Mycket trevligt och superfint väder! Dock sjukt äcklig Dônk... violsmak... urk. Och det gick inte jättebra för vårt lag på tävlingarna, men kul hade vi!

"Festa, amma, festa amma!"

I morgon bär det av till hemlig ort, eventet Cykel för kåraktiva går av stapeln och vi ska till något ställe, vandra en massa, bada, ha sittning och ha det otroligt bra! Vädret är ju tipptopp! (solskyddskrämen används frenetiskt!)
Tror dock att jag är den enda pedagogen, sjukt tråkigt att folk inte engagerar sig och är med på saker... FFF fick vi ju inte ihop ett lag till först... och förra året var vi två lag... illa.
Likaså höstens introduktion... kommer inte bli lätt för oss pedagoger eftersom vi är den största instutionen och har, vad jag vet, näst minst faddrar som ställer upp... inte kul!


Shit... Plåster är galen... hon hoppade upp på stolsryggen och gled ner över mina axlar... Och innan när jag skulle killa och fila mina naglar, hjälpes, hennes nya favoritleksak är nagelfilen... så fort hon hör att jag använder den kommer hon springandes och försöker bita i den, knaskatten.
Dessutom är hon mer fisunge än vanligt, stinky! Tror hon har gnagt på någon krukväxt igen, vet bara inte vilken... detta ska undersökas innom kort.


Orkar inte blogga mera, trött, varm och kall... solfrossa?
Ska dricka några glas vatten och lägga mig i soffan.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha, min hårboll blir också helt galen när nagelfilen plockas fram! Måste vara nått med materialet... Stört är det iaf.

2009-05-02 @ 08:40:36
URL: http://humsibum.blogg.se/
Postat av: emma

ha en bra dag!:D

2009-05-04 @ 11:57:14
URL: http://askerkling.blogg.se/
Postat av: Frida

Emma..

Det låter trist att depoms och pedagogernas engagemang sjunker. Vad du än gör, ta inte på dig det ansvaret! Det är inte ditt fel.

Vissa omgångar av kåraktiva är mer engagerade än andra. Ni kommer göra ett lika bra jobb som faddrar oavsett mängd. Jag hejjar på avstånd!

Massa kramar Frida

2009-05-05 @ 09:35:11
URL: http://fridamittilivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0