I'm back!

Hello!

Efter en underbar vecka i Spanien med sol, bad och äventyr så ligger jag nerbäddad, sjuk...

Men först en samanfattning av Spanien:
Lördag: vi åkte rätt tidigt på morgonen för att plocka upp Lisa innan flyget... flygresan gick rätt bra, hade en sjukt söt unge framför oss och en sjukt jobbig unge bakom oss... och det var rätt mycket turbulens i luften så man fick knappt gå på toaletten. Vi landade och höll på att dö av värmen! Åskan hade lättat med det kvalmiga var kvar. Fick vänta på våra hyrbilar i nästan en timma och sedan begav vi oss mot vår by! Väl framme var vi trötta och hungriga... vi tog en tur i byn för att köpa vatten och frukost, men det mesta var stängt så vi lyckades bara få tag på vatten. Som tur var hade Gerd gjort pannkakor som vi kunde äta till kvällsmat!
Söndag: vi gick upp rätt tidigt för att bege oss till ett köpcentra några mil från vår by... men det var stängt. Typ allt i hela Spanien var stängt... men vår lilla kvartersbutik var öppen så vi fick gå dit och handla det nödvändigaste. Söndagen blev annars en slapp dag, lite solande, lite badande i poolen... promenad i samhället... mysigt! Vi grillade även på grillstaden som var byggd fast i muren, vid en uteplats vid vårt hus.
Måndag: nu gick det åka till den stora affären! och OJ vilken grej... de hade nog allt... vi blev borta nästan hela dagen ;) På kvällen blev det såklart grillning och vin igen!
Tisdag: utflykt och kolla in havet lite... gött gött. Kvällen bjöd även denna på grillning och vin! Och så pratade jag med Martin i telefon med, han fyllde ju år...lite surt att jag missade det men han fick ju presenter innan som han skulle öppna på födelsedagsmorgonen! Senare under kvällen blev det åska och blixtar som lös upp hela himmlen! LOVELY!
Onsdag: Jag minns inte riktigt vad vi gjorde mer än att åka på marknad... och till köpcentrat igen... och grillade men... jaja ;)
Torsdag: Hm.. Ja just det! Denna dag åkte vi alla 10 för att gå på en marknad... sjukt myket folk och saker överallt! Men det var rätt kul... lite jobbigt med 10 olika viljor bara, men vi fick dela upp oss ändå.
Fredag:  På förmiddagen åkte vi till stranden igen, men för att sola och bada denna gång! Det var underbart! På eftermiddagen låg vi vid poolen och slappade en stund, sedan vad jag nere i byn och gick omkring för mig själv lite, skönt att komma undan alla för en liten stund... köpte ett armband och ett par skor, lovely! På kvällen åt vi födelsedags och tackmiddag ute på en restaurant. Jättetrevligt och jättegott!
Lördag: Vi städade ur vårt hus och slappade ett tag i solen innan vi åt lunch nere i byn för att senare dra oss vidare mot flygplatsen. Flyget var sent, det var problem med antalet passagerare och alla barn skrek... väl hemma i Sverige var vi i alla fall till slut och bilresan hem började. Stannade i Norrköping igen för att lämna av Lisa. Hemma i Jönkan var vi klockan 3 ungefär... galet trötta.
Söndag: blev sovmorgon... hehe... sedan lämnade pappa av mig på mammas kolloni där jag byggde tak på uthuset en stund, sedan hem till mammas lgh och sov en halvtimma innan bussen. Resan hem till Borås blev inte kul. Mådde illa och spydde en gång. Martin mötte mig på stationen och jag var varken trevlig eller fräch... blev hem till sängen...

Så i går, måndag, blev det till att besöka vårdcentralen för halsen gjorde så ont, men det var en förkyldning sa hon så gick vidare till apoteket och handlade massa halstabletter och c-vitamin.. på eftermiddagen rusade febern och jag spydde upp allt jag fick i mig...
Ringde sjukvårdsupplysningen för att kolla lite (jag är ju lite speciell nu när jag inte har någon mjälte ju) mådde verkligen inte bra och de rekomenderade att jag skulle åka upp till akuten.
Så på akuten satt vi från 23 till 02.15... men fick ju i alla fall reda på vad det var för fel till slut.
Så dagens diagnos (eller nattens då) blev först körtelfeber, men eftersom jag redan haft det så blev det "bara" en väldigt stor infektion i halsen... febern beror på infektionen och spyan beror på febern. Jippie!
Men nu käkar jag i alla fall penicillin! Så om 3 dagar så ska jag kunna umgås med folk igen... gud vad jag saknar er mina brudar! Torsdagsutgång blev onsdagsutgång... men den kan jag ju inte vara med på... hur många ska vara i Borran i helgen? Ska vi hitta på något?

Oj sikket inlägg....

Och ännu är det inte klart! ;)
Fått mitt sommarschema nu så ska försöka pussla ihop min sommar... ska ju få in en hel del... typ bröllop, resa, kollonin, stugan, vänner, liseberg mm...
Så vill ni jag bokar in något så hör av er snarast! ;)

NU är både inlägget och jag helt slut...

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag vill leka i sommar! Tjoho!

2009-05-19 @ 17:38:43
URL: http://humsibum.blogg.se/
Postat av: Justine

Du har sån sablans otur hjärtat.... Men härligt att ni hade det så bra i Spanien =)

Jag skall hem till Rabbi i helgen.. Det vankas marknad!

2009-05-19 @ 18:35:06
URL: http://retrobyjustine.blogspot.com
Postat av: Alexandra

jah vill med till liseberg!!!!

2009-05-20 @ 13:03:31
URL: http://aleksandran.blogg.se/
Postat av: helen

jaa du borde vart med! krya på dig! hur mår du nu?!

2009-05-21 @ 09:47:06
URL: http://helelala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0