Nu är julen över

Nu är julen över och här sitter jag med sorg i hjärtat och snor i näsan.
Några dagar i fjällen i svinkall stuga gjorde mig dunderförkyld, men fy fasen va bra vi hade det! Bra väder (dock -40 grader med köldeffekten första dagen...) och bra backar! Hem på annandagen och uppesittarkväll hos pappa med obilgatoriska struvbakningen! Söta lilla Astrid kom också, så stor hon är nu! Och favotirordet är v'saru? (vad sa du) som sägs ungefär i varannan mening ;)

Julafton och vaknade upp hos mamma igen, febrig och trött... ut på julgransjakt! Mamma hade ju legat sjuk och inte hunnit fixa någon. Efter några affärer hamnade vi på coop (för att jag tjatade) och där fann vi äntligen en gran, som inte var blå, kostade två tusen eller metallic... hurra! Hem till mor igen och duscha, på med julklänningen och upp till pappa för mat, kalle och klappar! På eftermiddagen blev dewt mamma igen, för att fira med henne, Mats och mormor, mysigt var det och tog nästan två timmar att öppna alla julklappar! Hihi Juldagen knackade på dörren och jag och mamma byggde en kalkon ;) gott som tusan blev det och jag kammade hem tre paket i julklappsleken! På kvällen åkte jag och Han tillbaka till nässjö för mera paket och lite spel innan jag somnade...

Annandagen blev det och en kalkonmiddag till, gott och trevligt sällskap även denna dag! Fortfarande sjuk men har i alla fall lämnat småland för Borås igen, missade mina fina brudar när alla var samlade i jönkan men kändes som att sova och inte smitta ner alla fick prioriteras tyvärr... kan ju inte gå mellan vardagsrummet och köket utan att hosta upp lungorna! Blä! Skulle även lunchat med Helena och Lisa idag men orkade inte ur soffan :(

MÅSTE BLI FRISK TILL NYÅR!

Sorg i hjärtat har jag med, Tipex är inte så pigg nu... vetetusan hur länge vi står ut med att ge honom medecin två gånger om dagen bara för att han inte ska gå omkring och vara orolig... stackarn. Svåra beslut på gång, gillar det inte! Än så länge funkar det ju men jag tvivlar på att han kommer bli bättre. Han bara sover, och när han är vaken går han omkring och skriker... inte kul detta, inte kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0