Fräknar och myggbett - jag tror det är sommar!

Har haft en underbar helg med pappa och Gerd i stugan!

Åkte dit i torsdags, solen sprack igenom molnen när jag steg av tåget, pappa hämtade mig på perrongen och vi åkte ut till stugan på en gång! Väl ute fick jag i mig lite mellanmål, sedan blev det mätning och funderingar inför helgens projekt :) Dagen avslutades med en härlig grillning och mys på altanen.

Fredag och vi satte igång med att gräva ordentligt. Ett soldäck skulle byggas. Pappa plockade fram jordfräsen och körde fram och till baka för att gräva loss tuvorna. Pappa grävde och jag tog emot lass efter lass med jord för att jämna ut lite i slänten... God mat även denna dag, och en tur i skogen, där vi hittade ett litet fallet hus som vi aldrig sett förut och kollade in kolmilorna. De ha nämmligen galldrat ordentligt i skogen så man ser mycket som man inte sett innan, och de träden vi ville de skulle sågat ner fick de inte för de stod i gammla kolmilor, som vi aldrig har hört talas om att de fanns... men de fanns, och körde kol till smedjan i Ryfors. Jag hann även med att måla lite på huset... jisses, det var en lång dag...

Lördag och vi fortsatte med grävandet!
Vi skulle även handla mat... och hamnade på en brädgård så pappa köpte virke till själva konstruktionen och det skulle bli hemmkört på eftermiddagen... in till Mullsjö och handla, ryfors godislager fick sig ett besök :)
Hem for vi igen och fortsatte gräva, haha... Solen kom och pauserna fick bli allt oftare!
Syster och "bror" kom från stan och de fick att ta och gräva de med. Jag åkte och hämtadet Martin på tåget på eftermiddagen och han fick allt fatt på en spade han med. Så grävandet blev klart. Och konstruktionens långa balkar sattes på plats. Dörrarna slipades och målades och soldäcket passades in och mättes åt alla håll. Produktiv dag!

Söndag och det var inget kul väder ute... jag och Martin höll oss mest inne, men pappa och Gerd var ute och börja skruva balkar. Vi plockade ihop våra saker och tog tåget vid 12. Tog ett tag att ta sig hem eftersom tåget var lite sent, men det gick bara bra. Nu sitter vi här i varsin soffa, har precis ätit tacopaj och är väldigt trötta efter maten.

En mycket bra helg, med fler fräknar på näsan och årets första myggbett! (som kliar så in i...!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0