Gräsänka dag 2

Ja, som jag förutspådde igår skulle jag ha engergi så det räckte och blev över idag! Vaknade aaaningen tidigare, runt 8.30, och gick ett varv runt ramna innan det blev frukost.
Efter frukost så fixade jag lite hemma, tog lite bilder på sådan som skulle upp på blocket...
Tog på mig regnstället och begav mig till willys för att handla mat med, och pantade en massa flaskor. Irriterade mig på att pantmaskinen inte ville ta alla flaskor, bytta maskin och där gick det bara bra... skummt det där.
Handladet tog ett tag, för jag glömde handlalappen hemma... fick med mig allt utan köttfärs, inte illa! :)

Efter handlandet vart jag kall och blöt och äcklig. Så tog en dusch, en lång dusch! ca 45 minuter... måste vara ett av mina rekord! Skönt var det i alla fall! Blev pigg och glad efter.
Ställde mig då och lagade lite mat, gottigott. Blev dock avbruten av Tipex hela tiden som lekte vid mina fötter, inte så smidigt...

Tog det lugnt resten av eftermiddagen, vattnade, plockade undan...

Sedan kom Lisa! :)
Vi drack kaffe och åt skagenmacka, mummsimumms! Pratade en massa om familjer och vänner och tittade på kort, trevligt värre! Jag följde henne till stan, ica, bussen och sedan gick jag hemmåt igen.

Nu sitter jag och funderar på nästa helg, vill nog med pappa c.o ut till stugan, men Han va inte så sugen... massa plugg att göra... så får se om han kommer med eller inte. Två helger i rad utan varandra går ju inte!

Nej, sitter här med en skål vindruvor och en skål med godiset från i går och kan inte bestämma mig för vad jag ska ta utav... illa! :P

Blir nog sängen och en film snart.
I morgon blir det kanske gratisfotboll och en sväng till knalleballe med!
Ska äntligen köpa SKOOOOR! Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0