Examen!

I morgon tar jag examen.
Det är ju helt sjukt! För 3½ år sedan började jag mina studier här i Borås, och nu är jag klar... Vart tog tiden vägen!? Allt har gått så fort och det har hänt så otroligt mycket!


Vänner
Träffat massa nya vänner och många av dem kommer jag aldrig glömma och jag tror och hoppas att vi kommer att hålla kontakten även om alla flyttar åt olika håll. Och vårt goa Borre-gäng, vi har hållt ihop mer eller mindre sedan introduktionsveckorna, kommer aldrig glömma er!
<3

Har även försökt hålla kontakten med mina gamla vänner, det har varit svårt men jag hoppas att de vet att jag inte har  och aldrig kommer att glöma dem!

Skola
Ett tag såg det mörkt ut och jag var inte långt ifrån att ge upp. Men något fick mig i alla fall att fortsätta och jag måste säga att jag är stolt över migsjälv. Jag är 22 år och färdigutbildad lärare.
För er som fortfarande inte fattat vad jag ska bli så blir jag alltså lärare för förskolan, förskoleklassen och 1-3.

Boende
Jag har flyttat, bott på 4 olika ställen i Borås nu... första stället var mitt lilla rum ovanför suchi-restaurangen. Det var sjukt centralt men att allt luktade fisk och olja eftersom ventilationen från restaurangen hade utlopp i min klädkammare, mindre kul!
Andra lägenheten var min fina etta på hässleholmen, men så blev jag och M sambos och flyttade till stora lägenheten på Norrby. Vi trivdes jättebra, i början... tills vi tröttnade på osäkerheten och de lustiga grannarna.
Nu bor vi i vår jättefina och härliga lägenhet på Göta och trivs hur bra som hällst!

Jobb
Jag har hunnit med att jobba lite med... Timvikarie på fritids och på en förskola, sommarjobb såklart, och det roligaste men tuffaste jobbet jag haft; Projektledare för introduktionen (den tid då alla nya studenter börjar på högskolan).
Och jag har ju fått jobb för ett år framöver med, ska jobba på en förskola som ligger i Svenska Kyrkan, ser fram emot min första dag nu på måndag!

Djur
Förutom mina dammråttor under sängen har jag hunnit med en kanin, som hette Noah som jag tyvärr blev allergisk mot... jag tror det kan ha varit spånet med... men är inte säker. Sålde honom i alla fall till världens sötaste lilla tjej så det kändes jättebra!
Nu har jag och M två katter, först skaffade vi lilla-lilla-lilla Plåster som är en korsning mellan bondkatt och Norsk Skogskatt - en hona. Och efter ett halvår ungefär skaffade vi Tipex, en mycket stilig och alldeles för smart bondkatt - hane. Nästa djur som kommer att införskaffas är en hund.

Fritid
Kan inte påstå att jag alltid haft så mycket fritid då skolan krävt en hel den... men jag har hunnit med:
  • depom- festföreningen på pedagogen
  • moped - kårsektionen på pedagogen
  • sjunga i kör
  • tränade en termin på friskis
  • träna på högskolans personalgym (eftersom jag jobbade på kåren fick jag tillträde dit)
  • och jag har precis börjat rida

Sjukdom
Min blödarsjuka fick ännu ett bakslag, vilket resulterade i många sjukhusbesök och inläggningar innan jag tog beslutet om att operera bort min mjälte. Och (peppar-peppar...) så ligger värdena på en riktigt bra nivå fortfarande!
Jag har nog aldrig varit sjuk så mycket som jag varit de senaste åren... ständigt småförkyld, magsjuka minst 2 gånger om året och nu senast så drog jag ju på mig en luftvägsinfektion...

Ibland vill man inte leva livet, händer mig titt som tätt ;)

Resa
Jag har hunnit med några resor faktiskt!
  • Danmark med mamma och syster
  • Spanien med pappa-klanen för att fira att pappa fyllde 50 år
  • Tunisien på förlovningsresa <3
  • Kroatien då svärmor fyllde 50 år
  • En vecka på Gotland med två av mina finaste vänner
  • Kolonistuga och sommarstuga har jag även hunnit med!
Vuxenpoäng
Bonuskort på såväl ica som coop, fyllde 20 och fick handla på systemet, blev sambo, förlovade mig, tatuerade mig och köpte bil...
Tack
Tack alla mina fina och underbara vänner och familjemedlemmar.
Dessa 3½år har varit de bästa åren i mitt liv!







Vi är snyggast





Kommentarer
Postat av: Justine

<3

2011-01-13 @ 14:27:09
Postat av: Lisa

Du är finast vännen!! Och jag är en mycket stolt vän!! <3

2011-01-13 @ 14:34:53
Postat av: Vendela

Vilket trevligt inlägg. Och så synd att jag inte fick använda dig i min kampanj. Du borde varit med! Men det är inte försent än. Snälla!

2011-01-13 @ 15:03:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0